17-06-2014
Inmiddels ben ik weer een "heel stuk" verder maar al lange tijd niets geplaatst.
1 versnellingsbak voor de auto is gereviseerd. Ik heb hierbij het kroonwiel omgedraaid zodat ik deze voor achter kan gebruiken.
Ook heb ik de assen helemaal kaal gemaakt en voorzien van 2 lagen ijzer menie en 2 lagen antisteenslag.

Ondertussen heb ik de assen ook weer in elkaar gezet en op mijn nieuw chassis gemonteerd inclusief nieuwe RVS veerpotten en chokbrekers.

Het chassis is nu klaar om van motoren en versnellingbakken te gaan voorzien. Ik ben alleen eerst begonnen met het kaal maken van de velgen dmv een staalborstel op de haakse slijper en stralen met grid.
De velgen heb ik nu in 2 onderlagen RX5 gespoten en 2 keer in kleur met RX 10 waarbij ik 50% RX 5 aangelengt heb. na de eerste keer RX10 heb ik de foutjes uit de 2 onderlaag van rx5 geschuurd.

16-11-2013
Op het internet had ik 2 motoren en 2 versnellingsbakken gevonden die ideaal zijn voor mijn Sahara project. Ik ben dus met de 2cv naar Groningen gereden om deze daar op te halen. Ik heb hier gelijk nog 2 moderne voorassen meegenomen die ik nodig ga hebben om alle wielen aangedreven te krijgen. Op de heenweg heb ik nog vrolijk vrachtwagens ingehaald. Op de terug weg was dit niet het geval. De auto was zo zwaar beladen dat ik niet harder dan 80 km/u ging. Ik heb wel heel veel positieve reacties gehad onderweg.

Schrik niet van de Velgen. Deze zijn van de burton maar ik wilde wat minder brandstof opstoken dmv weerstand te verminderen.

25-10-2013
vandaag ben ik met de auto naar de 24 uurs race voor 2cv's geweest op Spa-Frankorchamps. Veel mensen gesproken en ook nog een rondje gereden op het circuit met 3 lifters. Wat een super belevenis was dit. Natuurlijk heb ik in Eau Rouge de bocht aangesneden en de curbstones meegepakt.

13-09-2013
Vandaag ben ik naar de RDW gereden. Wat een prachtig moment. Tijdens het rijden (beter gezegd na het tanken) ben ik erachter gekomen dat de benzine tank lek aan de bovenzijde. Ik mis hier een bout die de aanzuigslang me filter in de tank vast zit. Ondanks dit ben ik gewoon door kunnen rijden met een flinke benzine lucht.
De rit naar de RDW heb ik binnendoor gedaan zodat ik kon wennen aan de auto. 
Bij de RDW was veel aandacht voor de auto door aanwezigen en medewerkers. Het chassis nummer was slecht leesbaar maar werd opnieuw ingeslagen. De originaliteit kon ik aantonen doordat ik carte grise met het kenteken en het chassis nummer had. Het kenteken was aan de achterzijde op de auto geschilderd (origineel en nog leesbaar en gelijk net als de rest van de auto verweerd) en de auto zag er nog orrigineel uit. Verder werd het motor nummer in een lijst gecontroleerd uit welk jaar deze kwam. De enige conclusie die getrokken kon worden is dat het een originele auto is en een nieuw chassis nummer is dan ook geen probleem.
De terugweg heb ik gedaan over de snelweg. Ik was toch wel benieuwd wat deze auto in zijn mars had en is me nog niet tegengevallen.

08-09-2013
Al heel wat keren ben ik inmiddels met de auto bezig geweest. Ondertussen heb ik de complete onsteking vernieuwd, verlichting op orde gemaakt, de uitlaat vernieuwd en de hoofremcilinder met de 4 wielremcilinders vervangen. 
Vandaag heb ik dan uiteindelijk de remmen onlucht en de eerste proefrit door de wijk gemaakt. Dit ging nogal wat schokkerig omdat het stationair toerental nog niet goed stond. Hierdoor moest ik de motor met het gaspedaal aan de gang zien te houden. Het remmen ging uitstekend.
Weer terug op de oprit ben ik het stationair lopen van de motor proberen op te lossen. Nadat dit gelukt was heb ik een 2de proefrit gemaakt. Deze ging voortreffelijk en heb dan ook gelijk een afspraak bij de rdw gemaakt om hem in te voeren. Komende vrijdag is het dan zover. Met een eendagskenteken rijd ik naar de RDW in Roosendaal.

23-8-20123
wihoeoeoeoeoeoeoeoeoe,

De motor loopt.
Vandaag een nieuwe accu gehaald en erin gezet. Proberen te starten op een jerrycan, doet zijn best maar lukte niet helemaal. Even alles nalopen of ik vonk had. Deze had ik bij beide bougies en er kwam benzine uit de cilinders gespoten. Alles even verder nalopen, staat de choke open. Die dichtgezet en de bougies droog gemaakt. Even wachten en opnieuw proberen met choke dicht. Toen ie dacht te willen aanslaan de gas hendel met de hand opengezet en voilà, HIJ STARTTE. Veel blauwe rook maar dat trok al snel weg. Nadat de motor eenmaal warm was het gas weer terug gezet.
De motor loopt nu met plofjes stationair en wat hoger in de toeren wel netjes.
Nog even de contactpuntjes nalopen en de kleppen stellen en een hele 2de demper opsnorren en dat moet ie het volgens mij goed doen.
De accu die ik gehaald had is echter omgevallen in de kofferbak. Het resultaat was een gat in mijn jas gevreten en een stuk mat weg. Wat branderige vingers later alles weer in veiligheid gebracht. De buurman vond dat er een brandluchtje hing. Accu weer bijgevuld en zoals boven omschreven doet ie het gewoon nog Very Happy

22-8-2013
De accu gevuld met gedemineraliseerd water en mijn nieuwe 6 volt lader aan de accu gehangen om deze op te laten. De lader gaf echter aan geen contact te maken. Hierna de 12 volt accu van de burton via start kabels op deze accu gezet om een boost te geven (laatste redmiddel) maar dit deed niets. De accu is dus echt kapot.

19-08-2013
Nadat ik de 2cv opgehaald had ben ik deze aan de buitenzijde gaan schoonmaken. Vele buren zijn komen kijken en komen helpen. Gelijk werd er geopperd om hem te starten en te kijken wat we daarvoor moesten doen. Accu is echter leeg en er kwam geen benzine door de pomp. De benzinepomp hebben gedemonteerd en weer los gekregen. De accu zouden we niet hoeven te gebruiken als we hem aanslingeren. Dit is echter nog niet gelukt.

17-08-2013
Vandaag ben gaan kijken naar een 2cv AZ uit 1959. De auto beviel me en ik heb hem ook gelijk gekocht. Maandag ga ik hem ophalen.